menusearch
kavarnews.ir

چشم انتظار افتتاح سد میرزای شیرازی کوار هستیم

جستجو
سه شنبه ششم آبان ۹۹
(0)
(0)
چشم انتظار افتتاح سد میرزای شیرازی کوار هستیم

به گزارش کوارنیوز،سازمان آب منطقهای استان فارس سالها قبل مطالعات خود را به وسیله مهندسان مشاور برای احداث سدی در 10 کیلومتری غرب شهر کوار روی رودخانه قره آغاج آغاز کرد. پس از آن عملیات اجرایی آن شروع شد تا آب این رودخانه را به قسمت دشت کوار هدایت و آب آشامیدنی شهر کوار را تأمین کند.

در فارس هیچ دشتی در غنیبودن به پای دشت کوار نمیرسد. مادام دیولافوآ در رمضان سال 1298 ه.ق در این باره مینویسد: پس از خروج از کوهستانی که مانند تمام کوهستانهای ایران لَم یَزرع و خالی از سکنه بود، به دشت وسیعی رسیدیم که از حیث خرّمی و شکوه و وسعت بر دشت سروستان برتری داشت. گندمهایی که تازه سبز شده بودند، منظرهی بسیار زیبایی داشتند و مثل این بود که زمین از ریزههای زُمرّد مستور گردیده است ... پس از {منطقه} ورامین، من چنین منظره ی زراعتی ممتاز و خندانی ندیده بودم. خدا را شکر کردم که پس از دیدن آن بیابانهای لَم یَزرع، اکنون چشمم به آبادی و سبزه و آب افتاده است. (کتاب کوار زمرد فارس)

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
اوقات شرعی
اذان صبح
05:54:53
طلوع خورشید
07:26:15
اذان ظهر
12:20:00
غروب خورشید
17:12:25
اذان مغرب
17:33:24
شهر
aparatgooglefacebooktwiteryou
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.